Mujik Bank
July 01, 2012 @ 5:57:00 AM | 0 comments


*Background music lagu tema Berita Astro Awani gerbang dunia kita*
Assalamua'laikum dan salam sejahtera. Seorang perempuan yang diserang penyakit demam ditemui sihat setelah fangirling di tempat kejadian. Saksi iaitu adik kepada mangsa bernama Arisha, 10, berkata "Kakak saya gila." Puii skema gila ayat. xD

Korang tengok Music Bank Jumaat lepas? Tak tengok? Padan muka puahahaha. Lol cerita tu kemudian, aku nak cerita kisah hari sebelumnnya dulu.

Hari Khamis & Jumaat aku ponteng sekolah, demam panas. Macam mana boleh demam? Macam ni kisahnya. Hari Rabu hari tu sepatutnya aku ada acara lari 4x400m & 200m. Hebat tak hebat? (Pfftt poyo je padahal cikgu paksa masuk. xD). Sementara tunggu acara mula, saja kempunan nak makan KFC so pergilah beli makanan dekat sana bersama Syu & Sarah. Lepas dah  beli, on the way nak balik sekolah tu hujan lebat. Punyalah penat berlari redah hujan. Separuh jalan daripada perjalanan ke sekolah tu kitorang berteduh kat kedai-kedai dekat dengan Pangsapuri Aku-Tak-Ingat-Namanya. Lama jugak kitaorang tunggu hujan reda dekat situ. Dalam kepala aku masa tu hanyalah ingat pasal acara lari tu. Aku tengok jam dah pukul 3.40 pm. Sebab takut ketinggalan acara tu, kitaorang dengan beraninya sambung berlari ke sekolah. Lol nak jadi cerita, Sarah sempat ambil board iklan sewa rumah kat tepi jalan untuk tutup kepala. xD Aku & Syu dah takda masa nak cari benda sebegitu jadi berlarilah kami sehingga ke pangkal jalan.



Alhamdulillah, kitaorang berjaya sampai ke sekolah tapi apakan daya, baju kitaorang basah lencun dah macam baru terjun kolam. Oh ya, masa dekat pondok terjumpa Syafiah, FD & Aimi. Diaorang pun basah kuyup jugak, baru lepas habis marathon dari Kafe Idaman.Terbahak-bahak kitaorang gelak masa tu. xD Tak lama lepas tu, kitaorang terus ke Bilik Kesihatan sebab ada beg sekolah kitaorang dekat sana. Sarah & Syu untung gila ouh. Sarah bawak baju lebih, Syu baru beli baju PJ. Memang syok lah aku pakai baju PJ basah kuyup sampai Maghrib. Masa balik rumah tu tumpang cikgu, tapi tak sangka pulak junior aku dua orang Sofea Amira & Ain tumpang sekali. Since aku berjiran dengan cikgu, memang balik lambat sikit ah hantar dua orang puteri tu dulu. Sampai rumah terus tukar baju, lepas tu badan panas, demam. 



Acara aku ditangguhkan pada keesokan harinya and yeah, aku tak datang sekolah so which means i'm not participating. Dalam pukul 10 gitu sedang aku merehatkan kepala pening ni, tiba-tiba Sarah call dari sekolah. Katanya dia kena gantikan aku. Tsk tsk rasa bersalah sangat tak datang hari tu. Dia dah lah ada banyak acara, lepas tu dapat pulak acara aku. Kesian Sarah. ;;_____;; Dia kata dia kalah untuk acara aku, but I don't mind at all because I deserve the lost since tak datang hari tu. Jumaat pun aku tak datang, masih demam. And sekarang dah baik demam, datang pulak spesies kuman lain buat aku selesema & batuk. Oh I really am deserve this kind of life. T____T



Sorry, Sarah. Terimalah heart ikhlas daripada saya.
//throw hearts// Mianhae T.T



Sepanjang hari Khamis Jumaat tu, aku terlantar atas katil mengadu kesakitan keseorangan di rumah. Tsk tsk kesian kan? Rasa macam nak lempang je baca ayat tu kan? Lol. ;__; Walau bagaimanapun, hari Jumaat tu sesuatu telah berlaku pada pukul 5 petang. Aku saja tengok Music Bank sambil terbaring dekat ruang tamu. Aku tak sangka pulak Jumaat lepas ada Music Bank Half Year Special so layan jelah. Tapi aku baring tak mengadap tv, sakit kepala, setakat dengar jelah. (Believe it or not, lappy ada dekat sebelah, tengah online lol) Lepas dah ada beberapa performance, tiba-tiba ada Infinite nyanyi lagu In The Summer. Terpusing kepala aku mengadap tv & terduduk aku dibuatnya tau tak. Tengok betapa excited nya aku bila jumpa husband aku lol. xD


Lepas dah habis In The Summer, aku pun update status dekat fb & tweet sikit-sikit pasal performance tu. Excited kot. Yelah, isteri mana tak excited tengok suaminya di kaca tv ngahaha. xD Sementara aku buat semua benda alah yang tak bawa faedah tu, tiba-tiba keluar tulisan besar-besar kat tv "Teen Top & Infinite Special Performance". ASDFGHJKLKDSDFGHJHGFDGHJKHG ARRRRRGHHHHH! TEENFINITEEEE! They collaborate again like the old times! Teen Top nyanyi lagu The Chaser, Infinite nyanyi lagu To You. Happy gila aku rasa macam nak roll like a buffalo sampai bila-bila. *O* Memang spazzing habis ah tengok performance diaorang, sangat memuaskan hati sehingga menyebabkan berpeluh-peluh badan aku. Ya, dah takda rupa orang demam ouh. Arisha dekat sebelah hanya mampu geleng kepala tengok kakak dia macam tu kah-3.

*brb, le being crazy


*muka adik aku lol

Lepas habis performance tu, cepat-cepat aku cari kat youtube & download dekat dalam phone.

Alang-alang cari benda tu, aku terjumpa sekali fancam rehearsal Myungsoo menari To You. Bahahaha stalker gila aku. xD

So sampai di sini saja boleh aku cerita pasal kehidupan malang seorang fangirl yang sedang sakit di rumah ambil cuti selama dua hari. Ya aku tahu, cerita mengarut. Once i'm starting to type, I'll be taking forever to type about a simple story. And yeah, this is for you Airin. :P Kbai.

Cuz you're like a caffeine
"I can't fall asleep at night"