Unusual August
August 26, 2012 @ 11:53:00 AM | 0 comments


Assalamua'laikum. Hi blog tercinta. Aku rindu kau. Put the blame on SPM for blocking my intention to resume my blogging activities. So let's see.. what can I write for this post.

Oh yeah, remember my birthday last month? Lol I didn't even blog about it here. Honestly tak best mana pun birthday aku. Aku tengok umi abah pun tak excited pun pasal birthday aku, aku sorang je excited semacam. Le sad life of mine sobs ;__; Lol tak kisah pun sebenarnya. Birthday je pun. Lain ah kalau tarikh result SPM keluar ke apa ehh hahaha.

Hurmm my August routine seems a little uncommon than the other months before. First of all, bulan ni agak special sebab both Ramadhan & Aidilfitri celebration happened to be in August. Masa dapat tahu tu punyalah excited sebab Umi kata tahun ni beraya kat Perlis. I miss Perlis so badly weh! Last time aku datang masa form 3 dulu. Howsoever, the news of SPM trial right after school holidays change the mood. Asdfghjkl cuak gilaaaaa! The day before Ramadhan ended pun parents aku sempat pesan kat aku suruh bawak buku masa packing baju, suruh study dengan cousin aku Amira kat sana.. Tapi bila dah sampai sana kan, bukannya aku mengadap buku sangat pun. Layan tv ada lah lol. Almaklumlah, bulan raya ni banyak cerita best-best walaupun some of them dah pernah tengok. Hohoho nak hilang tension alasannya. Konon je, malas sebenarnya ngahahaha.

Raya tahun ni serious tak meriah. I feel nothing, tak macam masa kecik-kecik dulu. Bila dapat duit raya excited bukan main lagi. Tapi dah besar ni dapat duit raya macam dapat 10 sen je. Entah man-mana tah sampul duit raya orang bagi. Ada yang dalam dompet, ada dalam beg, ada letak atas lantai. Agaknya yang melayang sampai ke kayangan pun ada kot pffttt. Tapi bila kira-kira balik, ada RM 180+ duit aku. Like seriously? Aku bukannya beraya sangat. Bila datang rumah orang, orang bagi duit raya, aku ucap terima kasih, alhamdulillah & tawakal jelah duit tu ada pada aku lol.

Dalam aku melayan cerita-cerita kat tv ni, sempatlah jugak aku study tau. Two days before home, Kak Chik and I followed Mak Long home along with her kids with hope to study with them. Aku & Amira calon SPM while Amirul & Kak Chik calon PMR but the two siblings tersangatlah pandai. Dua-dua stay kat asrama. Amira tu budak sekolah sains tsk tsk. ;_; Dalam pukul 2 pagi lepas habis tweet (lol), dia ajar aku banyak benda dalam 1 malam. Aku rasa macam orang bodoh masa tu. But that's how things should be kan? Daripada aku tak tahu apa-apa, lagilah bodoh. ;_; Banyak jugaklah mira bagi soalan dari sekolah sbp semua sebagai latihan untuk aku. Sobs aku bersyukur sangat ada family yang bijak pandai serta berkerjaya sebagai cikgu ;___;

So yeah, I should write more tapi masa tak mengizinkan. Dah pukul 2.40 pagi ni, dahlah esok sekolah. Dengan beg tak kemas, baju tak gosok lagi haihh. Ok then, till next time. InsyaAllah lepas SPM aku active balik blogging. For the time being, its better to stay hiatus for SPM. Pray for me, readers! And selamat hari raya, maaf zahir dan batin! (^^)v

OPPA GANGNAM STYLE! (takda kena-mengena)
Assalamua'laikum.

Cuz you're like a caffeine
"I can't fall asleep at night"