Safely deactivated my Facebook account T_T Uwaaaaaa sedihnyaaaa! Demi masa depan aku, demi maruah aku, demi menjaga nama baik family aku, akhirnya kututup jua akaun facebook aku. Tak suka lah aku ustaz selalu sindir aku macam ni, rimas. Sampai nak bagitau semua orang bagai. Apa kata announce je kat satu dunia biar setiap negara tahu aku minat kpop? Pffttt baik aku deactivate je facebook tuh, end of story. Dah tak suka sangat aku update pasal kpop en. Puas hati sekarang? Ya, aku bekas pelajar sekolah agama yang minat kpop tapi tak bermakna aku abaikan agamaku. My religion is still my priority. Wrong, Allah is my priority. I still depending on Allah bila ada masalah, bukan kat korean people yang aku minat tuh.
Pedih hati ni tahu tak gaduh dengan parents sebab aku minat kpop ni? Bertambah pedih hati ni bila ummi kata dia malu kat ustaz pasal aku minat kpop & selalu layan kawan-kawan kpoppers kat facebook. Aku tak tahulah apa yang ustaz dah bincang dengan ummi abah hari tu tapi for sure minat aku terhadap kpop bukan penghalangku nak berjaya dunia akhirat yet aku jadikan kpop sebagai alternatif impian aku nak sambung belajar kat Korea, cari suami yang baik & arif dalam bab keagamaan ni kat sana. Bias-bias aku tu biasalah minat kan? Dusta lah kalau perempuan tak minat lelaki ni. (melainkan dia lesbo kahkahkah) Hey, aku fikir jugak ciri-ciri sebenar-benarnya teman sehidup semati ideal aku. Apa anda ingat saya ni tak tahu macam mana nak bezakan yang baik dan buruk?
Sebenarnya aku tak kisah sangat ustaz selalu perli-perli aku sejak dulu lagi tapi bila dah libatkan parents ni memang aku bertindaklah. So yeah, aku korbankan facebook aku sebab nak buktikan kat parents aku yang aku tak perlukan facebook untuk rasa diri aku ni diperlukan plus aku masih ada kawan-kawan in real life yang jadi tulang belakang aku selama ni. Tapi hakikatnya kan, aku memang perlukan kawan-kawan kpoppers aku. Bila aku ada masalah macam ni, diaorang akan selalu ada untuk tolong aku. Tapi kali ni aku undurkan diri sekejap, aku tak nak diaorang terlibat. This is between me, my parents and my old ustaz.
Mianhae geng Forever Alone. Angin takda ribut takda, tiba-tiba je aku deactivate facebook aku. Mesti korang terkejut kan? Hurm aku anggap benda ni serius. T_TAirin, Fyfy, Meera kembar, Aidalina, Syed Azim, Syed Arep, Hairil, Little Gyu (Siti something xD), Akmal, Peace Maoh (aku pun tak tau nama sebenar kau xD), Ann Mikkie (kau pun aku tak tahu nama sebenar xD), Pein Akatsuki (kau pun sama xD), Danial (hang kat sekolah boleh jumpa xP) dan yang lain-lain, nal gidaryeo eo? Aku akan buat comeback bila tiba masanya. Baru ingat nak spazz sama-sama masa Infinite buat comeback bulan depan tapi tulah, macam ni pulak jadinya. Sobs3 akan kukenang anda semua di dalam doaku. T_T *lap hingus*
Lamanya tak bukak blog aku nih. Macam-macam benda alah apa entah orang post kat shoutbox aku; menyampah =oo= lain lah kalau aku ni blogger yang berjaya. Bahangong sungguh iblis-iblis yang mengusutkan shoutbox aku tuh. anyways, bila fikir balik, setahun suntuk aku tak bukak blog aku nih. hari ni 31 Disember baru lah nak post sesuatu x) Well, i'm a busy person, it can't be helped then cehh xD
Btw, hari ni cite pasal Gayo Daejun. Macam biasa, tiap-tiap hujung tahun mesti ada. Kelmarin SBS, semalam KBS, hari ni pulak MBC punya. Macam-macam lah. Kesian aku kat Korean Idols yang datang tiga-tiga Gayo Daejun tuh. Mesti penat depa kejap-kejap kena perform. Kalau depa orang utara, mesti dah lama duk complaint "awat lor depa ni tak mau bagi aku masa nak rehat. sakit pungkok duk nari-nari neh" lol xDD
Ni dia serba sedikit vid pasal Infinite. Aku rasa takda nya depa complaint seperti contoh di atas xD Seriously, sync gila dance dorang. ;D *Myungsoo pun dah pandai buat muka-muka hot sebab dia nak aku cair tengok muka dia kat tv *lololol perasan jap xD
SBS Gayo Daejun's Red Carpet
Dongwoo's SBS Gayo Daejun backstage
*SBS kedekut tahik hidung masin pegi block performance SBS Gayo Daejun dorang* :(
Shuffle Dance @ KBS Gayo Daejun
Paradise & Be Mine (Remix version) performance
Oh yea, tahun depan SPM. I feel so nervous to know the fact that I only got a year left to study for SPM, but i'm sure I can overcome this problem, insyaAllah :) Last but not least, SELAMAT TAHUN BARU :DD Akan kukembali mengeblog pape yang patut kat sini lepas SPM. Anyonghijumuseyo ^^
As you know, my hobby rite now is collecting kpop albums. Last time before school holidays, I managed to buy lots of albums since the video store is near with my school. Curious about where my money come? Yeah, I don't eat at school. I'm crazy huh? Btw, last night I checked my albums back and I realized that all this time I collected the albums till my box is full. So, let's review all my albums and I'll tell the story behind the albums.
I just bought this last week at Kota Damansara's Giant. Well, this is not exactly mine, it's Tsuki's. I bought this as her birthday present since she's into Infinite lately. Lol she was very jumpy and excited when I gave her this. You can call her an Inspirit. ;)
I bought these 3 at a video store near my school. Err, not exactly near. Well, I walked there almost half an hour just to get these because there were a promotion for customers with club card. Yeah, buying these 3 was like being in heaven. :')
I bought these with Infinite : First Invasion's album. I always reminded myself to buy this a long time ago and here it is , my dream came true. :D
The first album I bought. Yeaa , I treasured it with lots of love. At first my mom against my intention to buy this but she changed her mind when she saw my disappointed face. I love you,Ryeowook Super Junior ! :DD
Thanks to Zhi Qian, Super Junior's 4th album is now in my hand! I owed her a lot. Thanks yo, girl. This album means a lot to meeee ! (I love you, Ryeowook!)
I saw this at some video store which I can't remember and without think much I bought it. Ang here we are, a disk with chinese subtitles. Lol, poor me. xD But heyy I still enjoying it. :)
I always wanted Bigbang's Vol. 1, 2 and 3 but Vol. 2 is the only album I bought. Last time I already found Vol. 1 & 3 but I'm lack of pocket money at that time. But it's too late now, I can't even see the Vol. 1 & 3 album anywhere.
I found this at Giant Shah Alam's Speedy. As you know, if there's Ryeowook , then it will be mine. Hohoho ~ I sound like a stalker . xDD
Giant Kota Damansara's Speedy tied my destiny with this album. Omg, this is one of my favourite album out of all. The songs rock, SNSD's pictures gave me goosebumps and they provide a huge Sooyoung poster ! :DD Now you know why. ;D
Zhi Qian and Yuuki saved up their money just to buy this for me as a birthday present. Aww, I love you guys. Thanks! =)
Tsuki bought this for me at KB Mall, Kelantan. Heheh, thanks budak kecik. Won't forget your wasted money. x)
Do you remember when the first time B2ST's first fanmeeting in Malaysia? Well, I lost my opportunity to meet them but Kak Atiqah and Kak Tiera helped buy an album and took their signatures. Thanks akaks, won't forget your big help. ( Rindu ouh korang D; )
I know, my obsession brought me into extravagance. But I don't mind. Korean idols give me lots of inspiration to me. :) p/s: please ignore my horrible face. Yeah I know, I got panda's eyes. x)
Safely deactivated my Facebook account T_T Uwaaaaaa sedihnyaaaa! Demi masa depan aku, demi maruah aku, demi menjaga nama baik family aku, akhirnya kututup jua akaun facebook aku. Tak suka lah aku ustaz selalu sindir aku macam ni, rimas. Sampai nak bagitau semua orang bagai. Apa kata announce je kat satu dunia biar setiap negara tahu aku minat kpop? Pffttt baik aku deactivate je facebook tuh, end of story. Dah tak suka sangat aku update pasal kpop en. Puas hati sekarang? Ya, aku bekas pelajar sekolah agama yang minat kpop tapi tak bermakna aku abaikan agamaku. My religion is still my priority. Wrong, Allah is my priority. I still depending on Allah bila ada masalah, bukan kat korean people yang aku minat tuh.
Pedih hati ni tahu tak gaduh dengan parents sebab aku minat kpop ni? Bertambah pedih hati ni bila ummi kata dia malu kat ustaz pasal aku minat kpop & selalu layan kawan-kawan kpoppers kat facebook. Aku tak tahulah apa yang ustaz dah bincang dengan ummi abah hari tu tapi for sure minat aku terhadap kpop bukan penghalangku nak berjaya dunia akhirat yet aku jadikan kpop sebagai alternatif impian aku nak sambung belajar kat Korea, cari suami yang baik & arif dalam bab keagamaan ni kat sana. Bias-bias aku tu biasalah minat kan? Dusta lah kalau perempuan tak minat lelaki ni. (melainkan dia lesbo kahkahkah) Hey, aku fikir jugak ciri-ciri sebenar-benarnya teman sehidup semati ideal aku. Apa anda ingat saya ni tak tahu macam mana nak bezakan yang baik dan buruk?
Sebenarnya aku tak kisah sangat ustaz selalu perli-perli aku sejak dulu lagi tapi bila dah libatkan parents ni memang aku bertindaklah. So yeah, aku korbankan facebook aku sebab nak buktikan kat parents aku yang aku tak perlukan facebook untuk rasa diri aku ni diperlukan plus aku masih ada kawan-kawan in real life yang jadi tulang belakang aku selama ni. Tapi hakikatnya kan, aku memang perlukan kawan-kawan kpoppers aku. Bila aku ada masalah macam ni, diaorang akan selalu ada untuk tolong aku. Tapi kali ni aku undurkan diri sekejap, aku tak nak diaorang terlibat. This is between me, my parents and my old ustaz.
Mianhae geng Forever Alone. Angin takda ribut takda, tiba-tiba je aku deactivate facebook aku. Mesti korang terkejut kan? Hurm aku anggap benda ni serius. T_TAirin, Fyfy, Meera kembar, Aidalina, Syed Azim, Syed Arep, Hairil, Little Gyu (Siti something xD), Akmal, Peace Maoh (aku pun tak tau nama sebenar kau xD), Ann Mikkie (kau pun aku tak tahu nama sebenar xD), Pein Akatsuki (kau pun sama xD), Danial (hang kat sekolah boleh jumpa xP) dan yang lain-lain, nal gidaryeo eo? Aku akan buat comeback bila tiba masanya. Baru ingat nak spazz sama-sama masa Infinite buat comeback bulan depan tapi tulah, macam ni pulak jadinya. Sobs3 akan kukenang anda semua di dalam doaku. T_T *lap hingus*
Lamanya tak bukak blog aku nih. Macam-macam benda alah apa entah orang post kat shoutbox aku; menyampah =oo= lain lah kalau aku ni blogger yang berjaya. Bahangong sungguh iblis-iblis yang mengusutkan shoutbox aku tuh. anyways, bila fikir balik, setahun suntuk aku tak bukak blog aku nih. hari ni 31 Disember baru lah nak post sesuatu x) Well, i'm a busy person, it can't be helped then cehh xD
Btw, hari ni cite pasal Gayo Daejun. Macam biasa, tiap-tiap hujung tahun mesti ada. Kelmarin SBS, semalam KBS, hari ni pulak MBC punya. Macam-macam lah. Kesian aku kat Korean Idols yang datang tiga-tiga Gayo Daejun tuh. Mesti penat depa kejap-kejap kena perform. Kalau depa orang utara, mesti dah lama duk complaint "awat lor depa ni tak mau bagi aku masa nak rehat. sakit pungkok duk nari-nari neh" lol xDD
Ni dia serba sedikit vid pasal Infinite. Aku rasa takda nya depa complaint seperti contoh di atas xD Seriously, sync gila dance dorang. ;D *Myungsoo pun dah pandai buat muka-muka hot sebab dia nak aku cair tengok muka dia kat tv *lololol perasan jap xD
SBS Gayo Daejun's Red Carpet
Dongwoo's SBS Gayo Daejun backstage
*SBS kedekut tahik hidung masin pegi block performance SBS Gayo Daejun dorang* :(
Shuffle Dance @ KBS Gayo Daejun
Paradise & Be Mine (Remix version) performance
Oh yea, tahun depan SPM. I feel so nervous to know the fact that I only got a year left to study for SPM, but i'm sure I can overcome this problem, insyaAllah :) Last but not least, SELAMAT TAHUN BARU :DD Akan kukembali mengeblog pape yang patut kat sini lepas SPM. Anyonghijumuseyo ^^
As you know, my hobby rite now is collecting kpop albums. Last time before school holidays, I managed to buy lots of albums since the video store is near with my school. Curious about where my money come? Yeah, I don't eat at school. I'm crazy huh? Btw, last night I checked my albums back and I realized that all this time I collected the albums till my box is full. So, let's review all my albums and I'll tell the story behind the albums.
I just bought this last week at Kota Damansara's Giant. Well, this is not exactly mine, it's Tsuki's. I bought this as her birthday present since she's into Infinite lately. Lol she was very jumpy and excited when I gave her this. You can call her an Inspirit. ;)
I bought these 3 at a video store near my school. Err, not exactly near. Well, I walked there almost half an hour just to get these because there were a promotion for customers with club card. Yeah, buying these 3 was like being in heaven. :')
I bought these with Infinite : First Invasion's album. I always reminded myself to buy this a long time ago and here it is , my dream came true. :D
The first album I bought. Yeaa , I treasured it with lots of love. At first my mom against my intention to buy this but she changed her mind when she saw my disappointed face. I love you,Ryeowook Super Junior ! :DD
Thanks to Zhi Qian, Super Junior's 4th album is now in my hand! I owed her a lot. Thanks yo, girl. This album means a lot to meeee ! (I love you, Ryeowook!)
I saw this at some video store which I can't remember and without think much I bought it. Ang here we are, a disk with chinese subtitles. Lol, poor me. xD But heyy I still enjoying it. :)
I always wanted Bigbang's Vol. 1, 2 and 3 but Vol. 2 is the only album I bought. Last time I already found Vol. 1 & 3 but I'm lack of pocket money at that time. But it's too late now, I can't even see the Vol. 1 & 3 album anywhere.
I found this at Giant Shah Alam's Speedy. As you know, if there's Ryeowook , then it will be mine. Hohoho ~ I sound like a stalker . xDD
Giant Kota Damansara's Speedy tied my destiny with this album. Omg, this is one of my favourite album out of all. The songs rock, SNSD's pictures gave me goosebumps and they provide a huge Sooyoung poster ! :DD Now you know why. ;D
Zhi Qian and Yuuki saved up their money just to buy this for me as a birthday present. Aww, I love you guys. Thanks! =)
Tsuki bought this for me at KB Mall, Kelantan. Heheh, thanks budak kecik. Won't forget your wasted money. x)
Do you remember when the first time B2ST's first fanmeeting in Malaysia? Well, I lost my opportunity to meet them but Kak Atiqah and Kak Tiera helped buy an album and took their signatures. Thanks akaks, won't forget your big help. ( Rindu ouh korang D; )
I know, my obsession brought me into extravagance. But I don't mind. Korean idols give me lots of inspiration to me. :) p/s: please ignore my horrible face. Yeah I know, I got panda's eyes. x)
The Writer: Nur Aifa Mohd Raub
Born Day: 13 July 1995
Country: Malaysia
Fav Color: Simply black and white, plus green
I don't express my feeling well, I prefer keep things inside. I can be quite shy too ^▵^ My temper is no joke once you reach my patience limit, though I have that "kind" face. Yes, I have a complicated personality but people can count on me. You can tell that i'm still childish lol. I'm a choding afterall. Me in virtual world is waaay different than me in real life. I'm a night person, a metaphor of owls. In other words, internet causes me semi-insomnia almost every night sobseu ;~;
I ♡ KPOP
Fav Foods and Drinks: Omma's cook ♡ And of course, caffeine.
Fav Artist: Infinite, EXO, CN Blue, Juniel, Teen Top, Nell, Phantom, Standing Egg.
Fav things : Online, tweeting, stalking oppa, sleeping, collecting origami stars and other kawaii things, fangirling.
Us
Nickname: Myungfa
Special Date: 11 June 2010
Journey: 2 years, 7 months & still counting
Hope: You and I, married.
Myungfa is our nickname which combine our name together. I love checkered shirts, and so does he. I believe this is destiny lol. I've been a fan of him since Infinite debut days which was 11th June 2010. I may own lots of biases but he is forever my ultimate one, my ichiban. There are lots of things to tell about him but what matter the most is I love him. I wish you happiness, bb. Thanks for being a part of my life. You don't know how grateful am I to found you. I deeply hope the day of our meeting will come one day. <3